Περίπου 4,5 χρόνια από την έναρξη της μηχανικής κατασκευής, ο Διαδριατικός Αγωγός Φυσικού Αερίου (ΤΑΡ) έχει ουσιαστικά ολοκληρωθεί. Φυσικό αέριο έχει εισαχθεί καθ’ όλο το μήκος του αγωγού, από τα ελληνοτουρκικά σύνορα ως τον τερματικό σταθμό παραλαβής αερίου στη Νότια Ιταλία.
Πλέον, ολοκληρώνουμε τις προετοιμασίες για την έναρξη της εμπορικής λειτουργίας του αγωγού και για να προσφέρουμε στην αγορά δυναμικότητα φυσικού αερίου, σε συνεννόηση και συνεργασία με τους γειτονικούς μας Διαχειριστές Συστημάτων Μεταφοράς Φυσικού Αερίου.
Το σημείο διασύνδεσης μεταξύ του αγωγού ΤΑΡ και του δικτύου μεταφοράς φυσικού αερίου της Snam Rete Gas στην Puglia (Ιταλία) αναμένεται να είναι έτοιμο για να μεταφέρει φυσικό αέριο έως τα μέσα Νοεμβρίου του 2020.
Σχετικά με τον Διαδριατικό Αγωγό Φυσικού Αερίου (TAP)
Ο αγωγός TAP θα μεταφέρει φυσικό αέριο από το γιγαντιαίο κοίτασμα Shah Deniz II του αζέρικου τμήματος της Κασπίας Θάλασσας προς την Ευρώπη. Ο μήκους περίπου 878 χλμ. αγωγός συνδέεται με τον αγωγό Trans Anatolian Pipeline (TANAP) στους Κήπους στα ελληνοτουρκικά σύνορα, και διασχίζει την Ελλάδα, την Αλβανία και την Αδριατική θάλασσα, προτού εξέλθει στην ξηρά στη Nότια Ιταλία.
Η όδευση του TAP μπορεί να διευκολύνει την προμήθεια φυσικού αερίου σε αρκετές χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και η προσγειάλωση του αγωγού στις ακτές της Ιταλίας παρέχει πολλαπλές δυνατότητες για περαιτέρω μεταφορά αερίου της Κασπίας στις ευρύτερες ευρωπαϊκές αγορές.
Ως βασικό τμήμα του Νότιου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου, ο ΤΑΡ αποτελεί έργο στρατηγικής και οικονομικής σημασίας για την Ευρώπη, ενώ προσφέρει αξιόπιστη πρόσβαση σε μία νέα πηγή φυσικού αερίου. Ο TAP παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της ενεργειακής ασφάλειας στην Ευρώπη, στη διαφοροποίηση του ενεργειακού ανεφοδιασμού, καθώς και στην επίτευξη των στόχων από-ανθρακοποίησης.
Στο μετοχικό κεφάλαιο του ΤΑΡ μετέχουν οι εταιρείες: BP (20%), SOCAR (20%), Snam (20%), Fluxys (19%), Enagás (16%) και Axpo (5%).
Περισσότερες πληροφορίες για τον TAP: www.tap-ag.gr | www.twitter.com/tap_pipeline